طب مکمل ،درمان درد و مشکلات ستون فقرات با ماساژ
آموزش
چهارشنبه, 29 تیر, 1401

طب مکمل ،درمان درد و مشکلات ستون فقرات با ماساژ

 

طب مکمل ،درمان درد وعظلانی
طب مکمل ،درمان درد و مشکلات ستون فقرات با ماساژ

درد يک مکانيسم محافظ بدن است، زيرا موقعى توليد مي شود که ضايعه اى بافتى ايجاد شده باشد، بدين ترتيب باعث مي شود که شخص درصدد دفع عامل آن برآيد. درد ستون فقرات يکي از مشکلات رايجي است که اکثر افراد به آن مبتلا هستند.

درد ستون فقرات را مي توان براساس علت ايجاد آن به 2 دسته تقسيم کرد:

درد مکانيکي يا غيراختصاصي که (98 درصد) دردها را تشکيل مي دهد و بيشتر ناشي از اسپاسم عضلات يا کشيدگي تاندون ها و رباط هاست. علت دوم دردهاي ثانويه است که 2 درصد دردهاي ستون فقرات را تشکيل مي دهد ممکن است ناشي از عفونت هاي مهره و ديسک، آبسه و بيماري هاي روماتيسمي باشد که معمولا با فعاليت، درد بيمار تخفيف پيدا مي کند.

 

 

با عوارض جانبي محدود در مراکز درماني و مراقبتي رو به گسترش است. استفاده از درمان هاي مکمل با استفاده از طب مکمل ،درمان درد و مشکلات ستون فقرات باماساژجايگزين، به عنوان درمان کم خطر، مقرون به صرفه، آسان و نظور کاهش نشانه هاي دردهاي ستون فقرات و بهبود علايم آن در دهه هاي اخير رو به افزايش بوده است.

 

درد در ستون فقرات

 

ماساژ درماني يکي از روش هاي طب مکمل است که از گذشته هاي دور در جهت کاهش و رفع ناخوشي ها مورد استفاده قرار گرفته است. در ساليان اخير نيز گرايش به اين روش افزايش يافته است به طوري که بر اساس نتايج پژوهش ها به عنوان يک درمان موثر و بي خطر محسوب مي شود.                                                                                                        از نتايج پژوهش هاي انجام شده مربوط به ماساژ به مواردي مانند کاهش نياز به مسکن و خواب آور، کاهش اضطراب، برطرف شدن استرس هاي روحي، کاهش خستگي، افزايش ترشح اندورفين، افزايش دوپامين و سروتونين مي توان اشاره کرد.

در زمينه بررسي و تاثير ماساژ درماني بر دردهاي ستون فقرات در جهان پژوهش هاي جديدي در جهان انجام شده که در اين مقاله به طور جامع به انواع دردهاي ناشي از ستون فقرات و اهميت ماساژ در کنترل و پيشگيري و درمان اين دردها پرداخته شده است

دوره آموزش کاربر ماساژ
3 دانشجو
1،500،000 تومان

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

اولین دیدگاه را شما بنویسید برای ”طب مکمل ،درمان درد و مشکلات ستون فقرات با ماساژ“

ثبت دیدگاه به معنی موافقت با قوانین ارسال دیدگاه آموزشگاه لوتوس است.